Sunday, December 5, 2010

Andra advent!

Oj, vad denna helgen gick snabbt då. Redan söndag kväll. Det är inte klokt! Vi har ju som sagt inte gjort många knop och gud så skönt. Fredagen vigdes åt tv-underhållning i form av På Spåret och Skavlan och en gammal James Bond-film. Så här intresserad var Kalle av just På Spåret.

Vi har varit ute och tränat på rip-vingen både igår och idag och det har gått bra, trots all snö. Kalle var dock inte direkt intresserad av sitt-övningen på grund av snön och till slut fick han sitta på mina vantar. Har börjat göra sitt-övningen mer avancerd med att jag inte går rakt fram och tillbaka utan går sick-sack framför honom mellan träd och buskar. Han lyfte lite på rumpan första gången, men då sa jag ett bestämt "sitt" och då satte han sig igen. Så duktig!

Eftersom kylan var bitande och för långt under minus-sträcket företog vi oss lite innesittarsysslor som att uppdatera sig på programmet "Ladies på Östermalm". Inte heller detta program föll prinsen i ögonen utan jag fick själv följa socitetsdamerna i deras jakt på märkes-skor och väskor.

Avslutade sedan söndagen med att bjuda Ewa och Espen på våfflor. Vi fick ett riktigt bra vin i förlovningspresent och Kalle fick en lek-boll och ett tuggben. Tusen tack!

Tydligen får man om man är prins och ligger och sover på golvet numera en filt över sig så att man inte fryser. Bortskämd?!?! Nej, absolut inte!

Och det är väl tur att det är någon av hans föräldrar som delar ut filtar när det är kallt!!! För inte är det jag, det är ett som är säkert och det finns det levande människor som har fått erfara...

No comments: