Thursday, April 4, 2013

Slalom i Åre!

På påskaftons morgon packade vi bilen och körde mot Åre. Kalle fick stanna hemma hos svärmor Guri. I Åre mötte vi upp en kollega och hans familj. När liftkort och skidor var klart kastade vi oss ut i backarna. Tog bland annat kabinbanan upp till Åre Skutan, som man kan se på bilden nedan.
 
I

Jag körde carving och mannen telemark. Oj, vad det var kul att vara på slalom igen! Åre har ju kanonbra backar och det var inte så farligt med kö och folk i backarna trots påsk.


Här har vi kollegan Håkan tillsammans med mannen, som otåligt väntar på att få skidorna utför pisten.


När klockan blev halv fem och en hel del backar stängde åkte vi upp i en lång backe och sen stannade vi på en resaturang i backen på vägen ner och körde After Ski i solskenet. Underbart!


Då jag skulle vara chaufför hem sen på kvällen blev det en Latte för mig. Men oj, vad god den var!

 
Vi blev sen bjudna på tre rätters middag i Håkans och hans familjs stuga ochhade en mycket trevlig kväll innan jag rattade hem Volvon till Norge igen. En tur på ca 1 timme och 45 min. Kan säga att mina ögon nästan blödde av att dels stirra på vägen och sen även längs vägkanterna (för oväntade besök av älg/rådjur osv) och det var skönt när vi svängde upp på uppfarten halv ett på natten. Men såååå värt det!

No comments: