Friday, June 28, 2013

Islandshästar!

Igår kväll hängde jag på mannens kusin Nina och red islandshäst. Första gången jag rider islandshäst och flera år sedan jag red sist, så jag var lite lätt nervös. Här har jag hoppat upp och vi ska rida iväg.
 
 
Vi var ett gäng på fem tjejer som red ut ihop. Så fort vi kommit ut på grusvägen kände jag mig trygg och kunde slappna av och njuta. De gamla takterna satt i!
 
 
Vi red runt Romsjöen. Hästarna fick svalka av sig vid vattenbrynet efter halva turen.
 

Min häst hette Leising och var ett 22 år gammalt sto som var född och uppvuxen på Island.
Hon var jättesnäll och ganska pigg!


Jag provade tölta, men det var ganska svårt att få kläm på det. Galopperade långa sträckor och det var helt underbart kul! Varför slutade jag rida?!?!

 
Här ovan är jag nöjd och glad efter den dryga timmeslånga turen och vi ska släppa tillbaka hästarna på deras sommarbete. Hoppas snart jag får följa med igen!
 

På gården har dem alla möjliga djur och denna kalven var bara 2 dagar gammal och hur söt som helst!
PS. Ingen träningsvärk i sätesmusklerna idag. Vittnar det om en vältränad bakdel tro?!

No comments: