Saturday, April 10, 2010

Dagens shopping i bilder...

Okej, okej, okej, jag hör hur ni skriker efter bilder. Här kommer dagens shoppingrunda i bilder. Började på vapenaffären. Waffen-Krausser. Ligger bara några kvarter från oss. Samma som igår. Kände och klämde på kombin. Serienummer antecknades och nu ska det sökas vapenlicens i Norge och importtillstånd ska utfärdas. Just i denna butik står jag helt passiv och bara observerar. Har liksom inte så mycket att komma med.


Styrde härefter stegen mot Maximillian Strasse och den där Bottega Veneta-butiken. Här är det mer jag som är aktiv och eventuell ledig kundstol ockuperas ganska direkt av min andra hälft. Min vanliga otur trogen var det så klart solglasögon från kollektionen "summer 2007" jag förälskat mig i så det var ju bara att glömma.
Kammade sedan hela stråket av Chanel, Dior med flera och fastnade för dessa svarta snyggingar från Jimmy Choo. Observera gärna Porschen i bakgrunden. På denna fashionabla gata är det nästan körförbud för allt annat än just detta märke! Ja, en och annan Bentley och Jaguar är också välkomna.

En sväng inom Konen (NK) resulterade i en ny scarf i ljus grönt och beige som blir utmärkt till vårjackan i Barcelona. Ja, självklart tillsammans med de nya bågarna. Chict så det förslår!
Efter lyckad shopping satte vi oss på en uteservering och spanade bilar och människor på gatan utanför. Blev ännu en Spagetti Scampi för mig, men en Tagliatelli Bolognes på min vänstra sida.

Allt i allt en kanondag som vi avslutar med en homemade pizza, en flarra rött, ostar och oliver.

No comments: