Sunday, April 4, 2010

Storlien, Sverige!

Igår passerade jag in i Sverige för en dag. Härligt att andas lite svensk luft igen måste jag säga! ;-)
Storlien ligger precis på gränsen mellan Sverige och Norge och det ligger 7 mil från Stjördal och tar ca 1 timme och köra.
Vi droppade av mamma Guri på campingen där farbrorn har camping-hytta. Sen körde vi till Skidcentrat och mötte upp Roar och Aina för en dag i slalombackarna.














Vi kunde inte haft mer tur med vädret. Det var blå himmel och strålande sol och ca 15 grader. Här står herr och fru Alstadberg redo att ta sig an pisten!


















Underbar utsikt uppe från toppen. Man ser Sylarna.














Jag och Aina poserar och tycker vi är Queens of the pists! Eller nåt...














Efter några åk var det dags för en paus i backen. Åt Kvikk-lunsj (vad annars när man är på tur med norrmän) och solade oss. Lärde mig ett nytt norskt talesätt "På tur, aldrig sur"!














Hur gick det då med telemarks-åkningen? Jo, jag tog mig ner och fick in en och annan sväng. Riktigt coolt när det gick som det skulle. Helt klart något jag gärna provar igen.














Avslutade dagen på Restaurang rödluvan med öl för vissa...














och hamburgartallrik för alla!


Helt klart en fantastisk skiddag! Tack för sällskapet!

No comments: