Saturday, April 10, 2010

Second hand shopping och uteservering

När killen kom från jobbet igår begav vi oss ut på stan. Strosade lite på måfå och var bland annat inne i en vapenaffär och kikade på kombi-gevär. Tydligen det nya, som man bara MÅSTE ha för att kunna skjuta...
Sprang även på denna second hand butik som hette Macy, "2 hand 1 class". Det var sprängfullt av second hand märkesvaror. Hittade en underbar Marc Jacobs skepparkavaj, en fin Odd Molly skjorta och en fantastisk See by Chloé kofta. Jag var helt salig! Tyvärr var storlekarna inte riktigt efter min välsvarvade kropp och hör och häpna, kavajen satt tight runt mina armar?!
Killen däremot kom ut med ett par Diesel skor som han behöll på sig när vi gick vidare. Vi säger grattis till honom och lycka till nästa gång, Malle!

Bilparken i denna stad är enorm. Det rullar förståss a lot of BMWs, då BMWs huvudfabrik ligger här och sen är det Porsche, Mercedez, Audi, WV and so on i toppklass. Vi såg bland annat denna lilla skönheten.

Jag tvingade oss att sitta ute och med två lager filtar gick det bra. Åt Spagetti Scampi och Pizza Bolognese. Ni ser ju själva vem som åt vad och ni hade inte gissat fel om ni inte sett bilden heller! Det lovar jag! :-)


Avslutade kvällen på en Tapas Bar i vårt hemmakvarter. Kaffe och ett glas rött. Vinet var helt gudomligt. Var ett rioja och kallades Meza Mayor. Satt i baren och där hade de alla Tapas-rätter så man kunde se och så tog kyparna därifrån. Perfekt, tycker jag, för då ser man vad man får på förhand och det var verkligen fräscht gjort. Inte som de där borden en del har utanför sin restaurang där maten har torkat ihop och det hela ser minst sagt oaptitligt ut.

Nu är det frukost på g och sen ska vi ut på shoppingtur. Ska spana in de där Bottega Veneta solglasögonen jag är så sugen på. Tjing tjong!

No comments: