Thursday, April 15, 2010

Kvällsjogg!

Igår kväll invigde jag mina nya löpartights. Köpte dem i München för några veckor sedan, men sen har det varit för kallt och mitt gymkort är uppsagt så inomhusträning har det inte varit tal om. Igår var det ju dock 15 grader varmt ute, så då tänkte jag att nu är det dags. Fantastiskt sköna att springa i. De känns inte alls utan är som en andra hud.

Sprang min vanliga runda bort till Pålsjö skog, ner till havet och sen längs strandpromenaden och genom stan hem. Tog mig 42 minuter.

Sprang förbi detta underbara hav av blommor. Även om det var tufft med kraften i benen var jag ändå mer än nöjd när jag kom hem. Skönt att komma ut och andas frisk luft och röra på sig när man sitter inne framför datorn hela dagen.

2 comments:

Magdalena said...

Härligt! Synd att du inte ska med på varvet! Har ju varit svårt med träningen i år, men sist var jag ju nästan sjuk så...det ska väl gå.
Kram till dig

Malin said...

Ja, nu är jag sjukt sugen på att springa ett lopp! Klart det går bra för dig. Med din styrka och vilja kommer du vara snabb som blixten. Håller alla tummarna! Kram