Monday, April 12, 2010

Mer München från igår..

Ja, efter besöket på Königsplatz igår begav vi oss in mot stadskärnan igen. Vädret klarnade upp och solen visade sig.

Gick runt och bara njöt. Jag extra mycket i mina nya solbrillor! De sitter som ett smäck!

Vid Marinenplatz vände vi vänster mot Odeonplatz.

Där satte vi oss på en uteservering och tog en sen lunch. Vände näsorna mot solen och njöt, njöt, njöt. Inte ens en nazi-inspirerad kypare som hade mottot "ni beställer när jag säger till" och "ni betalar när jag vill" kunde få oss på dåligt humör...

När vi kom hem vid 16-tiden hade vi fortfarande sol på balkongen så vi satt ute och filosoferade och lyssnade på musik i solen. Härligt!
Flög hem i morse och nu väntar en fullspäckad vecka med jobb, jobb och jobb. Imorgon kväll väntar jag dock finbesök...

No comments: